Výsledky
MD
Souhrn
Mystika
přináší částečné poznání božského a část Jeho schopností, jako jsou Jeho
pocity, informace, vedení a ochrana.
Popsaný
mystický proces je ojedinělý, ale velmi účinný. Přitom k němu není potřeba
klášter ani poustevna. Lze ho zažít i v běžném životě, i když to způsobuje řadu
překážek. Zejména rozptylování pozornosti a obtížnější získávání zásluh,
protože běžný životní styl ho spíše spotřebovává.
Po více
než třiceti letech tohoto procesu včetně deseti let v závěrečná etapě MD je
zřejmé, že je to velmi dlouhý, intenzivní, dosti těžký a složitě dynamický
proces duchovního rozvoje. Je to cesta k soužití s božským, což přináší mnoho
problémů.
Mystik
zcela nepatří ani do lidské společnosti, ale ani do sféry bohů. Je tedy v
určité izolovanosti, která pro něj není snadná.
Etapa MD
je odlišná a dlouhá, zcela se vymyká předchozím etapám. Už nejsou potřeba
dynamické mystické meditace. Stačí zvýšený stálý ponor v kombinaci s častými,
ale malými statickými meditacemi a intenzivní komunikací.
Celý
dosavadní život mystika je tedy možno označit jako přípravu na tuto etapu
postupným zvyšováním stupně přijetí Boha. Až v té se zátěžemi tvoří podmínky
pro proměnu, která se projeví různým způsobem až v příštích životech. Mystika
totiž není naivní představou, ale trvale těžkou prací. A taková bude i v
příštích životech.
Proces je
veden božským, mystik do něj může zasáhnout jen nepatrně. Vše je podřízeno
procesu. Božské usiluje o maximální rychlost duchovního vývoje, o splnění
životního úkolu. Vše je určeno nám neznámými duchovními zákony. Do popředí se v
MD dostávají zátěže, dříve méně vnímané, což mystikovi velmi vadí. Chtěl by mít
bez námahy vše a hned, což nejde. Bez zátěží není duchovní vývoj možný.
Neustále
je také odtahován od společnosti, nemá do ní zasahovat, nechat ji působení
Boha. Tím se ještě více vzdaluje lidem. Mnohé informace o duchovních zákonech
jsou totiž náročné na pochopení, zcela neznámé a obtížně přijatelné.
Daleko reálněji také vidí lidskou společnost,
jež sama sebe přeceňuje. Přitom je vše jak má být, i když to odporuje bibli,
která vede duchovní lidi k aktivním krokům pro záchranu lidstva.
Celkově
je závěrečná etapa MD určitým zklamáním. Čekalo se od ní více, než dává, a i za
to se musí platit všemožnými zátěžemi. Ale odpovídá to životům cesty kříže
křesťanských mystiků.
Mystika
nemůže přinést klid a harmonii, to je jen populární mýtus. Nepřináší ani úplné
Poznání, protože to božské duchovní zákony neumožňují. Žádné okamžité a trvalé
osvícení ani neexistuje. Je to intenzivní proces postupné proměny. Celý proces
dokazuje, že duchovní vývoj je daleko těžší a delší a celkově jiný než si
myslíme. A jeden život v něm příliš neznamená...
Rozdíly
mezi mystiky jsou veliké. Mystický proces lze rozdělit na tvrdší a měkčí. Čím
je náročnější, tím větší přináší vzestup do dalších inkarnací. Ale i to je
určeno kombinací kořenových archetypů, Do této etapy se dostalo jen málo lidí.
Všichni ji měli v životním úkolu, ale v různé intenzitě. V duchovní literatuře
se mystika takto nepopisuje, nebylo by to populární. Božské je prostě
pragmatické, má své Záměry, které před většinou lidí tají.
Podmínky
a zákonitosti etapy MD
Problematika
MD je tak rozsáhlá a složitá, že by si zasluhovala vlastní publikaci. V
literatuře dosud nebyla popsána, jsou známy jen útržky. Základem pro ní jsou
duchovní zákony, lidem neznámé. Je to již čistá esoterika, o které lidé ani
vědět nemají. Vlastně je úplně vše jinak než si představují.
I mystik
si myslel, že si bude v klidu mystického důchodu MD užívat dosažených vysokých
božských stavů, ale ukáže se, že je vše jinak. Že je to vlastně hlavní pracovní
etapa mystického procesu.
Etapa MD,
nazvaná mystický důchod, plynule navazuje na etapu PO. Ta byla charakteristická
počátkem denních ponorů a malými každodenními meditacemi. Též se vyznačovala
zeslabením velkých meditací a snížení jejich četnosti. Důvod byl, že stupeň
přijetí Boha už dosáhl požadované hodnoty a schopnost jeho trvalého udržení,
což je podmínka intenzivního duchovního rozvoje. Další meditace by už zásluhy
snižovaly, protože jsou drahé. O tom, že vše má svoji cenu, se naplno dozvídá
až v etapě MD.
Etapa PO
byla zakončena silnými zátěžemi, které jsou podmínkou vstupu do poslední etapy,
kde postupně zesiluje to, co bylo započato. Pak jde hlavně o zátěže, na které
je velký tlak, a o délku procesu. To vše určuje celkový duchovní přínos života,
jež se projeví v dalších inkarnacích.
Až v
etapě MD zcela přijímá to, co mu léta bylo ukazováno v meditacích, např. že
Prvotní hřích nikdy nebyl, ani být nemohl. Od Boha a v Bohu je úplně vše. To
zcela mění situaci. Už život není boj proti hříchu a o návratu k Bohu. To je
jen zjednodušení.
Vše je
totiž takové, jak má být! Kritika lidí je vlastně úplně zbytečná. Mystik má
však stále snahu lidi napravovat a vést je k Bohu, což však není jeho úkolem,
ačkoliv o tom jsou všechny duchovní knihy. Vše je věc Boha a je na Něm, jak
bude postupovat.
To má
zcela změnit postoj mystika k ostatním. Nejsou to vlastně ani hříšníci. Jen
realizujeme nastavení, které jsme od Boha dostali. Vlastně ani nejsme tím, čím
si myslíme, samostatnou entitou, ale každý je jiným Záměrem Boha. Každý má svou
hru a není správné do ní zasahovat, protože má svou logiku. Disharmonie a
neznalost, patří do Hry. Nesnažit se to násilně měnit.
Rovněž,
že základem Stvoření je rovnováha duálních archetypů, ta je vždy zachována, ať
se nám to líbí nebo ne. A že vše jde v cyklech, vlastně matematicky. Jaký
hlavní záměr Bůh má, když řídí svět? Stabilizovat, vše udržet v chodu, v
předurčenosti.
Vše má
svou skrytou logiku, i když ji nechápeme. Všechny duchovní knihy jsou tedy
spíše pohádkami určené pro úplné začátečníky. I tak je to učení, postupné
dozrávání. Poznávání esoterických zákonů řízení Života.
Vrcholná mystika má tři neřešitelné problémy:
1.Zátěže
2.Limity schopností a možností
3.Stav společnosti