Výsledky MD

Po třiceti letech mystického procesu včetně sedmi let v závěrečná etapě MD je zřejmé, že pravá vysoká mystika je velmi dlouhý, intenzivní, dosti těžký a složitě dynamický proces duchovního rozvoje. Je to cesta k soužití s božským, což není snadné. Proces je veden božským, mystik do něj může zasáhnout jen nepatrně.

Etapa MD, nazvaná mystický důchod, plynule navazuje na etapu PO. Ta byla charakteristická počátkem denních ponorů a malými každodenními meditacemi. Tato etapa byla zakončena silnými zátěžemi, které umožnily vstup do poslední etapy, která zesílila to, co bylo započato.

Je podobná poslednímu ročníku vysoké školy. Už je velký nadhled z mnohaletých zkušeností, mírně změněný proces jede dál, jen změn je méně. MD se pomalu vyvíjí až do konce života mystika. Má svoji logiku, která je lidem málo známá.

Mystika má totiž duchovní zákony od Stvořitele a žádné lidské přání je nemůže ovlivnit. Z nich vyplývají i limity dosažených schopností v každé inkarnaci. Mystický proces totiž není záležitostí jen jednoho života, ale Věčnosti.

Základem této etapy je dosažení vysokého stupně přijetí Boha a jeho trvalé udržení, což je podmínka rychlosti duchovního rozvoje. Pak jde hlavně o zátěže a délku procesu. To vše určuje celkový výsledek života, jež se projeví v dalších životech.

Nejde už o to v meditacích navštěvovat božské světy, tato výuka už byla ukončena. Úsilí je v MD zaměřeno na stabilizaci rozšířeného vědomí rozvojem ostatních části vědomí, nikoliv vyšších částí jako dřív.

Je tedy nečekaně a paradoxně jakýmsi návratem mystika na Zem, což je opakem toho, co čekal. Mystika nemůže přinést klid a harmonii, to je jen populární mýtus. Nepřináší ani úplné Poznání, protože to božské duchovní zákony neumožňují. Je to intenzivní proces postupné proměny. Žádné okamžité a trvalé osvícení ani neexistuje.

Heslem MD a vlastně celé mystiky je proto pasivita. Vše je přitom jasně řečeno v Novém Zákoně. Symbol kříže je symbolem celého života mystika.

Do centra procesu se tedy dostávají zátěže, často označované jako TND. Spotřebuje je jakákoliv činnost mimo askezi. Ta vyjadřuje odmítnutí běžného životního stylu. Na druhé je silná snaha božského hledat vhodné zdroje zátěží. Nejsme bohové, lidé vlastně nemají na božské schopnosti nárok a pokud je dostanou, tak jen krátkodobě a musí je kompenzovat zátěžemi.

Velké dynamické meditace jsou proto v MD postupně omezovány, pak zcela zrušeny, což mystikovi velmi vadí. Důvod je jasný, jsou velmi drahé a rozšiřují vědomí, které bylo již rozšířeno až moc. Občas dochází i ke kratším či delším výpadkům mystických schopností spojeným se zvýšenou únavou, což je hlavní forma zátěže.

Proto také pátá a vyšší dimenze v komunikaci i meditaci jen probleskne, pokud je to nutně potřeba. Mystik má trvalý přístup pouze k agregorům do dimenze 4,8.  Hlavně se o něj starají, což si uvědomuje.

Hlavním zlepšením v MD je dar postupného zesilování stálého ponoru, někdy až na 47,75 %. Očekával však daleko víc, až 50%. Tento velmi cenný pocit je klidný, neutrální, bez vizí. Spotřebuje ale  hodně zátěží jako kompenzaci.

Přínosem jsou i malé meditace několikrát denně s neutrálním ponorem i přes 48%, ale jsou jen málokdy mírně dynamické, což však bylo už dříve. Malé meditace jsou stále dvě až tři denně, ale jejich statický ponor se nezvyšuje. Tím se ještě více vzdaluje lidem.

V MD je mystik v totální moci Boha. Vše je podřízeno procesu. Vliv božské intuice je velmi silný, doslova neustálý.  Je to aktivní soužití, trvalá přítomnost božského, jež je vnímáno v myšlenkách i statických pocitech.  Božské učí myšlenkami filozofii Stvoření, jež  je dosti těžká, běžnými lidmi neakceptovatelná, ale daleko méně než dříve, protože vše potřebné už ví. Vysvětluje mu vize z dřívějších meditací. Některé esoterické informace však nejsou určeny ani jemu.

Božská intuice ho usměrňuje doslova ve všem, v každém rozhodování. O vše se stará, i nemoci a nehody jsou téměř vyloučeny. Má zaručen stálý dohled a ochranu. Rychle se vyzná v jakékoliv situaci. Božské ho informuje i o budoucím vývoji situace. Nic z toho co napíše, řekne či udělá, nemůže obsahovat velkou chybu. Hned by ho božské upozornilo. Může mluvit i skrz něj.

Co nechápe správně, to mu intuice hned vysvětlí, někdy svérázným způsobem. S božskými hrami, plnými symbolů a hádanek, si však už umí poradit.

Vzniká velmi zvláštní, dosti náročný životní styl soužití, jež ho má přivést k ještě vyšší důvěře k božskému, aby se zbytečně neobával toho, co stejně nemůže ovlivnit. Jde tedy o dosažení běžně nedostupných kvalit rychlým a bezpečným duchovním procesem vedoucím do vyšších civilizací v příštích životech.

Problémů však v MD vzniká řada. Dostal jen část z toho, co původně chtěl. Duchovní zákony však neumožňují dostat víc. Neuvědomoval si totiž řadu skutečností:

-Budoucí proměna je velmi náročná na přípravu podmínek. Je pro božské důležitější, než jeho okamžité schopnosti. Proto omezuje či brzdí jeho aktivity. Mystik nemůže dělat vše co by chtěl v duchovní i neduchovní oblasti, např. léčení či umělecká činnost. Spotřebovalo by to mnoho zátěží.

-Rozšířené vědomí se musí stabilizovat a vybudovat co mu chybí. Všechny částí vědomí musí přijmout neustálou přítomnost božské intuice jako hlavní Autoritu. A to nejde snadno.

-Dosud se oslovovaly a zdokonalovaly vyšší části vědomí, ale nyní je třeba proměnit i střední a nižší části, což je dlouhý a méně příjemný proces, pro který nejsou zážitky z velkých meditací vhodné.

Určitá tupost a ztížené jednání i myšlení jsou následkem zapojení nižších části aby se namáhavě rozhýbaly a tím zdokonalily. Těchto částí je mnoho a božské mu je střídá, takže zlepšení nepozoruje.

-Problémy způsobuje i vršek vědomí mystika, jeho pozice je totiž po desetiletích rozvoje dominantní. Ví toho už dost, měl by učit svůj střed a spodek vědomí, ale nechce na ně brát ohled. Vadí mu, že už není v meditacích vyučován božským jako dříve. Chápe důvody, ale zlobí se na spodní části, že ho zdržují. Tím se narušuje stabilita hierarchie vědomí.

-Až nyní mystik chápe, že v procesu nejde jen o jeho růst. Primární jsou záměry Boha obsažené v životním úkolu hierarchie jedince. Pro božské části je jeho učení zátěž, práce a povinnost. Je za to hodnoceno.

Je hodně překážek jež Jí ztěžují práci s mystikem. Proto ani nechtějí, aby mystikem byl každý, když to nemá v životním úkolu. Lze se o tom dozvědět jen málo.

-Už chápe důvody, že otevřeně mluvit o mystice není vhodné. Tak je odlišná od představ laiků.

-Čím více se blíží božskému, tím víc je vzdalován lidem. Je mezi světy lidí a bohů. Lidský svět chápe daleko dokonaleji než dřív, ale božský je stále moc vysoko, ačkoliv pokročil v jeho poznání.

-Život mezi těmito světy znamená jistou izolovanost od obou a i to přináší problémy. Jeho vztah k lidem ani nemůže být harmonický. Zvýšené schopnosti vnímání mu totiž ukazují, že situace lidí je daleko horší, než se zdá.. I to mu vadí, hledá náhradní aktivitu tam, kde by neměl.

-Informace i zátěže k němu přicházejí ve vlnách, jednou jsou silnější, jindy slabší. To je charakteristické pro všechny etapy.

Nespokojenost s procesem v MD vede ke sporům s božským, které mu vysvětluje důvody toho. Důsledkem bývá i občasné zhoršení vztahu k božskému. Příčinou sporů bývají většinou zátěže, jež ho rozčilují, ačkoliv nebývají závažné.

Zde se dá docílit určitých změn, i když božské nechce snížit jejich celkový objem. Stále musí překonávat množství překážek, ke kterým ho božské vede, což zhoršuje jejich přijetí.

Dokonce má božské sklon je postupně rozšiřovat, ale naráží na odmítání. Od populární představy o nirváně se tato etapa hodně odlišuje... Přitom je vše popsáno v Novém zákoně.

S problémy však božské počítá, umí si s tím poradit. Ví kam a jak daleko může zajít, zná ho dokonale. Jde Mu o maximální rychlost jeho vývoje a plnění duchovního úkolu. Reaguje na situaci a vymýšlí způsoby, jak mu situaci trochu vylepšit, aby ji více přijal.

Do této etapy se dostalo jen málo lidí, všichni ji měli v životním úkolu a v různé intenzitě. V duchovní literatuře se takto nepopisuje, nebylo by to populární. Božské je prostě pragmatické...

Mystický proces lze rozdělit na tvrdší a měkčí. Čím je náročnější, tím větší přináší vzestup do dalších inkarnací. Ale i to je určeno kombinací kořenových archetypů.

Další vývoj procesu bude v neustálém zesilování vlivu božského i Poznání, pomalém růstu stálého ponoru a v ladění zátěží a schopností pro maximální efektivitu pro mystika i pro božské, jež také dosáhne vzestupu díky jeho intenzivnímu procesu.

Souhrn

Mystika přináší poznání božského a část Jeho schopností, jako jsou pocity, informace, vedení a ochrana. V závěrečné mystické etapě MD je hlavním problémem střetávání vůle božského s lidskou. Božské usiluje o maximální rychlost duchovního vývoje, o splnění životního úkolu. Vše je určeno nám neznámými duchovními zákony. Do popředí se dostávají zátěže, což mystikovi velmi vadí. Chtěl by mít bez námahy vše a hned, což nejde.

Už nejsou potřeba dynamické mystické meditace. Stačí zvýšený stálý ponor v kombinaci s častými ale malými statickými meditacemi a komunikací. To je dar MD.

Celý proces dokazuje, že duchovní vývoj je daleko těžší a delší než si myslíme. A jeden život v něm příliš neznamená...

 

 

Vrcholná mystika má tři neřešitelné problémy:

1.Zátěže

2.Limity schopností a možností

3.Stav společnosti

 

Pro další odkazy

Hlavní stránka