Přijetí Boha

Bůh a Jím z určitého důvodu stvořený Obraz, v němž jsme i my, je objektivní Realitou. Bez přijetí této základní Skutečnosti nelze mluvit o filozofickém rozhledu a duchovní úrovni člověka. Z toho totiž vychází řešení dalších otázek, zejména naše role ve světě. Přijmout Boha znamená přijmout život jaký je i s reinkarnacemi a správně žít. Nesnažit se o věčné ticho a ukončit znovuzrozování.

Skutečné přijetí Boha není nějakým laickým či teologickým výrokem. Vyslovit se dá cokoliv, ale pokud mají slova mít reálný podklad, nesmí to být jen gesto. Slovo přijmout totiž implikuje, že víme co přijímáme. To znamená poznat Ho! Nikoliv takového, jakého bychom si po prostudování nějaké svaté knihy či svého přání vytvořili.

Náš pohled na Něj je omezen našimi schopnostmi. V podstatě nemůžeme pochopit nic mimo okruh našich zkušeností. Pokud jsme Hyperprostor Boha neprožili, nemůžeme o Něm vědět víc, než jsou Jeho běžně známé atributy – Vševědoucnost, Všemohoucnost, Všudypřítomnost, Dokonalost, Věčnost. Ani o nich nemáme žádné bližší poznatky, z pohledu člověka jsou nedostupné a proto nepochopitelné. Jakákoliv představa o Něm je tedy apriori špatně. Proto Desatero zakazuje si Bohu vytvořit jakoukoliv představu.

Křesťanství hovoří o víře, ale jaký význam má to slovo? Podle Nového zákona i hořčičné semínko víry umí pohnout horou. Umí věřící něco takového? Mluví o víře, ale myslí tím vlastní názor, tedy povrchní přání. Konfrontace názoru a božské Reality vedla ke konfliktům Krista s farizeji. Nakonec raději přijali vraha než Boha. Proč? Nakonec chtěli mít hlavně klid a jistotu. Ego totiž zjevně či skrytě nechce uznat Boha jako Tvůrce a majitele Reality a tím přijmout podřízené postavení. Přitom je tak snadné pochopit, že my jsme svět nestvořili, jsme schopni jen nepatrných výtvorů ve fyzické, emoční či mentální sféře a to ještě vlastně uvnitř Něj.

Proto je nutné poznat Boha nejprve v rozhovorech s Ním, přesněji řečeno s božskými silami, ale daleko dokonalejší zkušenost přinášejí meditace v Jeho světě Věčné a Dokonalé Tvořivosti. Nejsme v proudech vizí a pocitů ztraceni, je tam s námi, jsou to Jeho projevy.

Tak poznáme, že je daleko větší, vzdálenější a zcela Jiný než si myslíme. Má klíče ke karmě Všeho a všech. Ani v nejmenším není hodným senilním dědečkem na mráčku, jak bychom Ho v nevědomí rádi viděli.

Vše je vlastně Jinak. Naše individualita není omylem ani egem, i ta je Jeho výtvorem a my sami sebe nemůžeme zrušit, jak se mnozí domnívají. Přijetí Boha obsahuje i aktivní odevzdanost při postupném Sebepoznávání, zejména neznámých, ezoterických zákonů, proč svět je takový jaký je.

V Jeho Velikosti Ho poznali jen mystikové a těch nikdy nebylo mnoho. Se svým Poznáním nebyli příznivě přijímáni, i když některé církev posmrtně prohlásila za svaté.

Ti také věděli, že přijetí Boha není v nějakém prohlášení, či záblesku osvícení, ale jde o dlouhodobý proces, jež je v zásadě extaticko-bolestivý. Není problém s Ním hovořit, dokonce nakrátko vstoupit do Jeho světa. Je to však pouhý začátek proměny člověka, pokud k tomu má skutečnou vůli.

Neustálá proměna, tedy transformace událostmi života, či daleko rychleji koncentrovanou energií v mystických procesech, souvisí s přijetím Boha, odstraňuje bloky k Němu. Zdokonaluje i očišťuje  části vědomí, jež Ho pak přijímají daleko lépe. Je to práce na desetiletí, u běžných lidí na desítky inkarnací. Kvalita přijetí Boha zásadně rozhoduje o kvalitě našeho života.

Apoštol Pavel nás vyzval: Modlete se bez přestání. Co to znamená? Je to optimalizace našeho nastavení božskému. Neustále nemluvit a nemyslet, ani se nezablokovat v mrtvém tichu. Není důležité, zda k nám božské právě hovoří nebo ne, ale být Mu neustále otevřen pro příjem a to i ty nižší, nerozvinuté části, což je zvlášť těžké.

 

 

Bůh v nás

Celé dějiny lidstva, ba i Stvoření, jsou o jediné věci  - o přijetí Boha. Všeobecně se podceňuje Jeho vliv na náš denní život. I když řada lidí chápe, že jsme byli stvořeni, protože sami sebe jsme stvořit nemohli, ani to nemohla být náhoda. Jakoby si lidé mysleli, že od Stvoření světa jsme ponecháni napospas okolnostem. Samozřejmě nejsme. Prostě se tak projevila Jeho Vůle, jistý Důvod, který nám nemusí být znám. Samotné Stvoření nikdy neskončilo, je Věčné, věčně živé. Bůh nikam nezmizel, stále se zabývá Svým Obrazem, které musí mít neustále Jeho kvality jako je Dokonalost, Nekonečnost v nekonečnu směrech, vyváženost archetypů.

Jeho Vůle se běžně nazývá karmou. Pro křesťanství je působení Krista Záměrem Boha, aby přivedl věřící k Sobě do Království nebeského. Viz Mt.6.33 „Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost a toto vše vám bude přidáno.“ Tato cesta není bez problémů a bolestí, např.: 2k.1. 5 „Jak se totiž při nás rozhojňují Kristova utrpení, tak se skrze Krista rozhojňuje také naše potěšení.“ Bůh rovněž zasahuje do životů, bible na mnoha místech ukazuje, že skutečně trestá za hříchy, např. J.5.14 „Potom ho Ježíš nalezl v chrámu a řekl mu: "Pohleď, jsi uzdraven; už nehřeš, aby se ti nepřihodilo něco horšího." 

Život a jeho události je tedy vlastně rozhovor s Bohem, jen se musíme naučit číst Jeho symboly. Tak každý sám pochopí, že vše je věřícímu k dobrému a vše přichází skrze Boha. Žádný omyl či prvotní hřích se nestal. On nás generuje jako Celek, nic není mimo Něj. Vše je součást Jeho Hry. Nejsme ponecháni sami sobě jak se nám zdá, ale i tyto pochybnosti jsou součástí Hry. Bible je duchovní slabikář, na ni je třeba navázat osobním vztahem s Bohu, např. v rozhovorech a dynamických meditacích.

Je totiž potřeba mít duchovní zkušenosti, abychom mohli slova bible správně pochopit. Přítomnost Ducha v nás je pak prokazována Jeho dary. Takoví pak dobře poznají konkrétní činy Boha ve všem, neustále čtou symboly, kterými k nim hovoří. Jen tak poznáme, jak dokonale je bible napsána.

 

Systém sisevré

 Když jsem před lety poprvé od božských sil uslyšel tato slova, vůbec jsem  netušil co znamenají. Zněla francouzsky a tak jsem ze zeptal matky. Prý to znamená -  Ano, je to pravda. Nechápal jsem, čeho se to týká, ale dalšími dotazy  intuici jsem postupně pochopil, že je to označení vyššího stupně  channelingu.

 Před mnoha lety jsem Jí začínal dávat otázky a zapisoval odpovědi, ale po desítkách meditací se vzájemný kontakt tak zdokonalil, že stačí, když  dávám pozor, a cokoliv řeknu je Jí kontrolováno, takže nemohu říci nesmysl, protože na ten okamžitě zareaguje zvláštním pocitem a já se včas zarazím. Prostě určitý stupeň přijetí Boha přináší tento Dar Ducha.

 I tuto schopnost lze zdokonalit tím, že intuice sama posílá myšlenky na  dané téma, pokud na něj myšlení nestačí. Jedná se tedy o přepínání částí  vědomí podle potřeby, zatím však bez schopnosti přímého vyššího vnímání. To  je až nejvyšší stupeň.

 

 

Život s apoplexorem

 Toto neznámé zvláštní slovo mi řekly božské síly na označení toho, co je v mystice nejdůležitější, ale téměř nikdo o tom neví. Je to část psychiky, která podporuje božské. Písmeno x ve  slovu symbolizuje, že je tu něco proti něčemu. Tato část totiž silně působí proti zájmům ega.

 To totiž chce dominovat, nepustit nikoho jiného ke slovu, i když mluví o Bohu. Zvláště nechce chytřejšího a mocnějšího. Kdo však apoplexor nemá, nikdy se  dlouhodobě neodváží zkoumat co je za hranicemi ega.

 S apoplexorem je život těžší proto, že spodek musí neustále vnímat Vršek, aby nešel proti němu. Podobně to však dělají mnozí, jen nehovoří o  intuici, ale o svědomí. Současně je život s ním lehčí proto, že kvalita  vedení je tak vysoká, že člověk nemůže udělat chybu.

 Utvořit apoplexor je daleko těžší a delší než samotný mystický proces s očistnými procesy temné noci duše a dynamickými transformačními extatickobolestivými meditacemi.  Vytvářejí ho božské síly volbou karmických dějů v desítkách inkarnací.

 Mystik se tedy nerodí ze dne na den, ale je vlastně vybrán a mnoha inkarnacemi postupně připravován a rozvíjen. Pokud apoplexor nemá dostatečně silný, brzy z ní odchází. V mystice bohužel není běžné to, co v jiných oborech, vědě,  technice, umění a sportu – vůle k dlouhé a namáhavé tvůrčí práce a zdokonalování přístupů i výsledků.

 Čím silnější je apoplexor, tím rychlejší vývoj může být. Má totiž schopnost udržet zasvěcence i v těžkých a dlouhých procesech temné noci duše, kde konec se  zdá nedosažitelný či v nedohlednu.

 

Fraktály? Ty nemusím

To mi řekla jedna z nejduchovnějších dívek co znám. Nemyslela pochopitelně ty, které jsou v knihách o matematice. Dostává se totiž spontánně do extází. Její vědomí se rozšíří vzhůru a pocit se změní na posvátný božský. Náhle začíná chápat souvislosti, na než je lidský rozum zoufale krátký. V bibli je tento stav mnohokrát popsán jako vytržení:

2Kor 12, 2 Znám člověka v Kristu, který byl před čtrnácti lety vytržen až do třetího nebe - nevím, zda v těle, nevím, zda mimo tělo, Bůh to ví.

4 který byl vytržen do ráje a uslyšel nepopsatelná slova, která člověku nepřísluší mluvit.

1Sam. 10,5 Potom přijdeš na Boží vrch , kde je filištínská posádka. Jakmile vstoupíš do města, potkáš družinu proroků. S lyrou, tamburínou, píšťalou a harfou v čele budou sestupovat z návrší v prorockém vytržení. 6 Tu tě uchvátí Duch Hospodinův, začneš prorokovat s nimi a proměníš se v jiného člověka.

Sk 10,10 Tehdy dostal hlad a chtěl pojíst. Ale zatímco mu připravovali jídlo, upadl do vytržení. 11 A spatřil otevřené nebe a jakousi nádobu, jak sestupuje k němu jako veliká plachta uvázaná za čtyři cípy a spouští se na zem.

Zj 1,10 A v Pánův den jsem byl ve vytržení Ducha a uslyšel jsem za sebou mocný hlas, jako zvuk polnice, jak říká: "Já jsem Alfa i Omega, Ten první i poslední.

Zj 4,2 A hned jsem byl ve vytržení Ducha: a hle, v nebi stál trůn a na tom trůnu někdo seděl. 3 Ten, který seděl na trůnu, byl na pohled podobný kameni jaspisu a karneolu; a kolem trůnu byla duha, na pohled podobná smaragdu. 4 Okolo toho trůnu bylo čtyřiadvacet trůnů a na těch trůnech jsem viděl sedět čtyřiadvacet starců, oblečených do bílých rouch; a na hlavách měli zlaté koruny. 5 A z toho trůnu vycházelo blýskání a hromobití a hlasy. A před trůnem hořelo sedm ohnivých pochodní, což je sedm duchů Božích.

Mnoho lidí to prožilo, ale málo o tom hovoří, je to příliš osobní a ohromující zážitek. Někteří ho popsali v knihách, nejen sv.TerezaAvily, ale i sv.Veronika či sv.Faustýna Kowalská.

Právě tento Zdroj Poznání přichází často vizemi ve fraktálech. Každý bod na něm je archetyp, stavební kámen Stvoření, další fraktál. I plamenný meč archanděla Gabriela, střežící bránu Ráje je fraktál, - silný a ohromující proud neznámých pocitů, který spolehlivě zažene všechny povrchní zvědavce.

Fraktály jsou vlastně slova Boha. My se vyjadřujeme ve větách a to jsou vlastně také fraktály archetypů, vždyť každé slovo je symbol, jen daleko méně dokonalý než božský. Je proto zbytečné se jich lekat, nic nám neudělají, i když je často rozumem nechápeme. Jsou sice nezvyklé, ale za několik let a desítkách meditací si člověk trochu zvykne. Bůh je však vždy ohromující, s tím se nedá nic dělat. Právě přijetí toho zážitku člověka nejvíce proměňuje.

Ze zkušenosti však vím, že většina duchovních lidí se bohužel po jejich spatření dává na kvapný ústup z duchovnosti. Mysleli si, že je to selanka. Raději se budou prodírat bolestivými psychoterapiemi temné noci duše, kterou sice člověk zažije jen jednou, jak říkají duchovní knihy, ale bohužel nedodají, že trvají mnoho let, vlastně stále…

Strach z Jinakosti Boha (v klasické literatuře je použit pojem Takovost) je velkou brzdou duchovního vývoje. Nelze odmítat, co je božské… Podobný problém je i se vznikajícími schopnostmi. Lidé jsou úspěchy jasnovidce překvapeni, ale nevěří jim. Nevědí, že tytéž problémy má sám i jasnovidec či senzibil. Bojí se sebeklamu i svých vznikajících schopností. Křesťané jim říkají Dary Ducha Svatého, indové siddhis. Někdy by se rád vrátil, ale už to nejde. Musí je rychleji či pomaleji přijmout.

Stává se mu, že ví, co druhý za několik vteřin řekne či udělá. Ze snových symbolech vytuší, co se stane. Občas se mu přihodí nevysvětlitelná událost, jen aby prokázal, zda na to bude správně reagovat. Nejlepším lékem je opravdová odevzdanost ve vedení Nadjá či božského Já - átmanu. Čím více jí má, tím menší budou problémy, ale často k tomu potřebuje řadu let.

 

Když nevím, tak se zeptám vyššího Já – Otázky o kartách a reinkarnaci

Opravdu má každý svůj svět? Z jeho pohledu ano. Lidé se hlavně symbolizují v myšlenkách i činech a běžně dělají opak toho, co vede k cíli. Co kdybych se přestal vztekat a hádat? Změnil by se tvůj svět. Jak? Odrážel by ten fakt. Podle Principu podobnosti? Právě. Ale jak to bylo u Krista a svatých, tam se okolí nezměnilo a často je pronásledovalo? I to byla vůle Boha. Takže je to složitější? Vše je nekonečně složité.

Jak zařídíte, aby si každý vybral tu kartu, kterou určíte? Prostě se to naprogramuje. Takže si nemohu vytáhnout jinou? Při správném přístupu ne. Takže zasáhnete do psychiky i mechaniky karet? Tak. Takže mohu kostkami házet samé šestky? Když budeme chtít, tak ano. Nezapomeň, že máme vše v ruce a když je odevzdanost, nic není proti Nám. Stejně tak volíte události, jež zažíváme? Tak. Takže všechny události při odevzdání se jsou vlastně řízeny Vámi a výsledek je Vám už znám? V podstatě ano, pokud do toho nezasáhne ještě vyšší síla než My. A co když není odevzdání se? Pak si vyhrajeme, vodíme vás i oklikou a stejně dosáhneme toho o co Nám jde, duchovní vývoj. A proč to vše? Hra Boha.

Proč se spiritistům nedařilo najít duchy známých lidí? Nebylo to Záměrem Boha. Proč? Nejistota je zárukou hledání, ale zvědavost je povrchní. Byli jsme vždy lidmi v minulých životech? Nebyli a nebudete, ale ty jsi byl a budeš většinou takový. A jaké formy má souběžná existence s člověkem? Nekonečně různorodá. Žijící ve vodě či vzduchu? I to. A proč se to v regresích a progresích nepopisuje? Regrese je víc terapie než minulost, na tvaru těla tak nezáleží. Co ještě nevím? Při reinkarnacích se přechází nejen do jiných těl než typ Adam Kadmon, ale i jiných úrovní vědomí, vyšších či nižších. Tato civilizace je víc školou než si myslíš, výuka, zkoušky, zátěže.

V každé inkarnaci nám nakonfigurujete jinou sestavu vědomí? Ano, podle potřeby. Můžeme pak mít i vyšší či nižší inteligenci, nebo úplně jiné schopnosti? Ano, je to možné. A proč ty změny? Podle potřeb Záměru. Ale to se vymyká všem dosavadním představám? Zcela ne, vývoj nahoru jde, ale je to složitější. Prostě se životem ovlivňuje a rozvíjí vždy to, co je potřeba? Přesně tak. Co ještě nechápu? Kontinuita vědomí je iluzí. Vše se stále mění. Další a další Hra.

 

Důkaz o existenci Boha

Věčné debaty o tom, zda Bůh je či nikoliv, jsou klasickou ukázkou úrovně naší civilizace. Jak silně se projevujeme právě v této otázce! Obyčejně se hovoří o víře že Bůh je, či o víře že není. Jako by to záleželo na tom, v co věříme! Víra je přece tak vágní pojem! Věřit v neexistenci je přece také víra! Věda má tu výhodu, že rozlišuje mezi přáním a zkušeností, nikdy nemluví o víře.

Ostatně by se mělo nejprve přesně definovat, co vlastně Bůh je, zda to není jen další vágní představa, jakýsi smyšlený mýtus. Křesťanství má tu výhodu, že tvrdí, že Bůh je Stvořitel. Kristus řekl: Já jsem Cesta, Pravda a Život. Tedy nemluví o žádných představách či Desateru, ale o realitě jako takové, neodděluje se od ní, ani od Boha.

Velkého pokroku v řešení otázky dosáhneme, když se tážeme, zda je Stvořitel či ne. Kdyby nebyl, tedy ani Jeho Záměr, proč existuje naše realita? Jak by vznikla? Běžně se uvádí, že vesmír vznikl náhodou, ale teorie chaosu říká, že náhoda je pouze nepoznaná zákonitost. Pak by ovšem věda dokazovala, že Bůh opravdu existuje! To by se ovšem většině vědců nelíbilo, a proto jsou tyto úvahy, ač tak jednoduché, vlastně už v ezoterice, tedy pouze pro zasvěcené. Kdo by je zveřejnil, vystavil by se nebezpečí stejných útoků jako zažili proroci, i Kristus a Jeho učedníci.

Proč? Vyplývá z tohoto závěru mnohé, co nemůže ego přijmout, zejména podřízenost vůči Stvořiteli, protože jsme v Jeho „gamese“, ne v naší. Všimněte si, že věřící v bibli i nyní věřili a věří v Boha, který je vlastně jejich představou, ač to přikázání Desatera zakazuje. I když Desatero vlastně v křesťanství neplatí, protože je základem Starého zákona, ale i to je bohužel dosti málo známé.

Budhisté zase naznačují, že Stvořitelem jsme vlastně my, ale je nožné stvořit sebe? A máme tu gigantickou Inteligenci? Nechápeme ani kvantovou mechaniku, pouze jako vzorečky, tak odlišná je od teorie relativity. Také bychom museli stvořit sebe sama a současně si řídit osud, ale kdo si programuje vlastní nemoci a nehody? Nejsme přece pány svého osudu! Nejlépe je alespoň říci ono známé – vím, že nic nevím. Jaký je stav Věčné a Dokonalé Vševědoucnosti si opravdu neumíme představit ani přibližně! Pouze mystika, jako bezprostřední kontakt s Bohem, může na tyto otázky zčásti odpovědět.

 

Přání a realita duchovnosti

Hlavním problémem duchovnosti je rozpor mezi přáním ega jak by měla vypadat a jak ji vidí Bůh. Již ve Starém zákoně jsou popisovány neustálé rozpory mezi náboženskou praxí Židů a velmi kritickými připomínkami JHWH, předávané desítkami proroků po celá staletí. Pokračování těchto rozporů je jasně patrné v Novém zákoně, kde vyvrcholily v pomluvách, osočování, odsouzení a popravě bohočlověka Krista.

I další vývoj církve byl zatížen farizejstvím, ač před ním Kristus mnohokrát varoval, což trvá dodnes. Bohužel už nejsou proroci, takže není žádná výrazná autorita, která by se mohla duchovnímu pokrytectví vážně postavit. Kristus to věděl a proto hovořil o malém stádci, které bude mít víru, jež umí hory přenášet. Kdo to však dnes umí?

Běžný lidský přístup lze charakterizovat jako vychytralý a dětinsky naivně romantický. Vždy je v něm zřetelná snaha naplnit dosud nenaplněná přání a názory ega. Netouží vlatně po Poznání, Velikosti, Moudrosti, Věčnosti a Nekonečnosti či dalších atributech Boha. Tuší, že by ho to destabilizovalo, mohl by se dozvědět více, než chce. Spíše usiluje o svých představách o spravedlnosti, rovnosti a bezpečí v rozhádaném světě. Je v tom i velká síla tradice a vlivu společenství stejně smýšlejících. Věřící  nestojí v podstatě o zážitky vytržení či osvícení, ač je zdůrazňují všechna náboženství včetně jogy a budhismu.

Spíše se naivně ptá, jak to či ono může Bůh dopustit a kde byl např. za holocaustu. Snad ani v duši nevěří, že existuje. Církev připomíná politickou stranu. Bibli si vykládá jako politický program podle okamžité potřeby každý zvlášť, nebo dogmaticky lpí na staletích zvyků, jež mylně pokládá za správné. Zajímají se často z pohledu Boha nevýznamnými záležitostmi jako předmanželským sexem a ochranou proti početí či celibátem kněží, ale zásadním se vyhýbají. Že by se Boha zeptali, jak to či ono opravdu je, nikoho zjevně nenapadne. Zvláštní. Pokud se jich zeptáte na podstatu křesťanství, neumějí se většinou jasně vyjádřit, nebo nesprávně tvrdí, ze základem je Desatero.

Je tu stále snaha utíkat z běžného života do představy o ráji po smrti, či iluzorní Prázdnoty nirvány, kde nikdo od nich nebude nic chtít a budou mít ode všeho navždy pokoj. To je hlavní sen ega, ovšem zcela marný. Bůh není hlupák.

Život je ale dokonalým trenažérem stvořený Bohem. Nelze ho odmítat ani kritizovat, že je plný hříchů, ale správně jednat. Stvořitel ho stvořil pro Svou potřebu a nelze se z něj dostat, pouze v iluzích, kterým se běžně říká duchovnost. Už toto je ezoterika. Říkat toto ovšem nahlas je nebezpečné, hned vznikají snahy když ne o ukřižování, tak alespoň o upálení za kacířství. Ale i to Kristus předpověděl a většina apoštolů tak dopadla.

Je paradox, že věřící říkají, že se chtějí dostat k Bohu, ale když Ho náhodou jen zdáli zahlédnou, utíkají od Něj s tím, že to byla jen iluze, nebo se leknou tak, že už to odmítají opakovat. Nechtějí, aby jim kdokoliv zasahoval do života a představ o něm, ani Bůh ne. Zvláštní je, že ve vědě, právu, technice i sportu jsou schopni daleko kvalitnějších přístupů než v náboženství, které zůstává v moci rigidních sil osobnosti odmítajících změnu, vývoj.

Ale to je na druhé straně jaksi "úmyslné". Vždyť Vše je Hrou Boha, naplnění Potencionality Stvoření, kde každý archetyp má své nezastupitelné místo. Lidstvo je na počátku vývoje a bude trvat desetitisíce let, než Boha začnou trochu chápat. A právě tato spleť cest k Sobě Samému Boha hlavně zajímá. Vždyť není kam zbloudit. Je jen On a času i nástrojů výuky je nekonečně...

 

Hra ega mystika

Ego mystika se snaží držet svého myšlení, je to omezený svět bez Boha. Nechce přijmout něco dokonalejšího. Má strach z Jeho nedefinovatelnosti, neuchopitelnosti, nepředvídatelnosti a Síly prožívání, jež je stále v Pohybu. Bojí se, jak se vyrovná se změnou, co s ním nové udělá. Proto stále prosazuje svůj nefunkční naivní přístup. Odmítá se odevzdat větší Dokonalosti, Bezhraničnosti a Neomezenosti a stálým změnám na Cestě, ze které má strach. Stačí mu náhražky, nafukuje si své zásluhy do nemožnosti.

Ví, že už nikdy nebude mít své postavení, bude jen pokorně poslouchat příkazy Vyšších částí. Samo už nebude rozhodovat o ničem. Nerado připouští, že je jen omezenou částí Boha, raději se uzavírá do své bolestivé prázdnoty. Vše na čem mu záleží je stejně jinak a své představy si nemůže vynutit. To ho ještě více svírá a způsobuje mu zavržení Bohem i velkou a neřešitelnou beznaděj. Chce zpátky svojí omezenost a tupý klid, aby dál mohlo naivně snít o svém věčném ráji, ve kterém ho nic nebude rušit a bude si v něm samo vládnout. Ale božské ví na něj a i ono to chápe. Smrt ega je bolestivá, ale nutná podmínka.

 

Bulvarizace duchovnosti

Když studuji dnešní duchovní aktivity, zejména na webu, napadá mě jediné – bulvarizace, přehlídka povrchnosti. Po vzepětí po sametové revoluci během devadesátých let, léta poněkud připomínající nezapomenutelná šedesátá, postupně klesá zájem o duchovnost. Je to součást širší změny související s astrologií. Souvisí to i s úpadkem kultury.

Masově se rozšířily dříve opovrhované bulvární noviny a časopisy. Praní špinavého prádla, drby a obviňování z korupce se stalo módou. Hlubší politické a filozofické analýzy snad už nikoho nezajímají. Zvětšila se vzdálenost mezi lidmi, přibyla agresivita, špatná nálada a celkový negativismus.

Přeneslo se to i do duchovní oblasti, daleko víc všechny zajímá kdo to či ono píše, než jaký to má obsah. Úvahy o tom, kdo bude nový arcibiskup či kardinál vytěsnily úvahy o charismatické obnově církve. Lidem vlastně vyhovuje jaká je.

Nekonečné úvahy o tom, jak to bylo se svatým grálem, dítětem Ježíše, či Máří Magdalénou vytěsnily rozmluvy o podstatě křesťanství. Ustaly kvalitní odborné debaty, zůstaly jen demagogické výkřity do tmy a povrchní řeči. Moudrost v psychologii a filozofii se stala opovrhovaným tématem. Ač je duchovní literatury tolik, jakoby ji nikdo ani nečetl.

Téma drog v šamanismu ustrnulo na všeobecně odmítavém stylu. Feťáci a šamané se stále házejí do jednoho pytle, ač je to tak směšné. Nic se za čtyřicet pět let od doby, kdy problém vznikl, nezměnilo. Množí se i nevybíravé osobní útoky, dříve nemyslitelné.

Osobní prožitkové zkušenosti, např. hypnóza či holotropní dýchání jsou odmítány. Zcela naivní přístupy mají silný ohlas. Prý film Umučení Krista uráží Židy. No to je novinka… Kupodivu je povrchnost tak veliká, že si této změny snad nikdo nevšiml. Demagogie jednotlivců se bere jako normální. Ani jim už téměř nikdo neoponuje. Ochota k debatě je malá, vůle změnit názor je už nemyslitelná.

 

Viděli Boha a utekli, proč?

Žít kvalitně znamená rozumět životu. Pozemský život nemá být pohodlnou selankou, ani přípravou na posmrtný život, proto jsme nebyli stvořeni, ale hlavně učením, přípravou na božský. Proto je dobré umět channeling, moci se domluvit s božskou intuicí, která ví o životě daleko více než my. Je naším nejlepším Učitelem. Meditace jsou vlastně jen rozšířením této komunikace, dalším zintenzivněním výuky.

Po patnácti letech práce na jeho popularizaci musím musím bohužel konstatovat, že prvotní optimistické odhady selhaly. Ačkoliv je zesílení intuice tak účelné, a to i na ryze praktické otázky, téměř všichni, které jsem channeling naučil, ho přestali dělat. Rovněž mystické meditace, ač jejich Krása je doslova božská.

Meditace jsou opravdu náročné na přijetí Velikosti Boha. Ačkoliv lidé tvrdí opak, bojí se opustit známý malý lidský svět a nechtějí nahlédnout do úžasného božského světa – Království nebeského, jež je ve všech směrech převyšuje. Cítili se jako Jeho oběti. Nechtějí Ho takového a i když si uvědomují slabosti svých názorů, nechtějí je měnit, ani o nich diskutovat.

Zde je podstata problému – strach a odpor vůči Bohu. Ego se tak snadno nevzdá. Ač tvrdí, že se chce zbavit samo sebe, je to často jen planý útěk od života, Boha. Proto jsou myšlenky budhismu o ukončení inkarnací tak populární. Naše životy i my jsme však vznikli z vůle Stvořitele, nikoliv naší.

Nepřijímáme tedy co je – Boha, sám Život. Není to snadné, platí Tam např. zcela nepochopitelný Princip jednoty protikladů. Jsme i nejsme např. individualitou, i Bohem.

Jen snadno se řekne - neberte tak vážně své ego i s jeho strachy, zmatky i agesí a tím ho nebudete podporovat. Relativizujte své názory. Nic z ega není skutečně kvalitní, ale to nelze říkat každému.

 

Jsou meze odevzdanosti a přijímání Boha?

Hlavním problémem duchovního rozvoje, ale vlastně celého Stvoření je v Písmech často zdůrazňovaná, a tak vzácná odevzdanost. Od toho je život - Sebepoznání, abychom si postupně uvědomovali hierarchickou strukturu Všeho, tedy hlavně naší osobnosti stvořené Bohem – Stvořitelem. On není žádnou ideou či mýtem, ale reálným Životem, protože Jeho názor je současně Skutečnost sama, neboť Ji tvoří.

On mnohonásobně překračuje všechny naše schopnosti i představy jež o Něm máme, ačkoliv je biblí zakázáno si je tvořit. Brání nám totiž v poznávání věčně Nového, protože se jich rádi držíme celý život, ačkoliv v jiných oborech se musíme stále učit.

Přijímat Boha tedy znamená nevymýšlet si, co by se nám líbilo, ale brát Ho jaký Je v Jeho nepostižitelnosti lidským rozumem. Proto Ho budeme poznávat věčně, stále vyšší a vyšší Skutečnosti, které mohou být ohromující. Proces Sebepoznávání je překonáváním starého Novým, vyšším.

Jsme vlastně Jeho výtvorem, a současně od nás není oddělen. Tato jednota protikladů je základním Principem Všeho.

Většina lidí tvrdí, že jsou ateisty, čímž vlastně rezignují na poznávání. Vlastně se chtějí držet svých jednoduchých názorů. Nechtějí, aby jim do života kdokoliv mluvil, to je základní these ega. V konfrontaci s nárazy nekonečně složitého života, s kterým se stále střetávají, jsou však i oni nuceni se měnit, zdokonalovat.

Běžní věřící jsou paradoxně jim podobni více než si myslí. Hovoří sice o Bohu, ale jak si Ho představují? Každý jinak a žádná z těchto představ není Skutečnost sama.

Jsou to omezené lidské názory vytvořené z čtení svatých knih, ale ani ty nejsou v božském jazyce, kterému bychom stejně nerozuměli. Je to o Bohu bez Boha, Jeho živé a reálné Skutečnosti, Jeho konkrétního postoje k nám dnes.

Proto lze Boha poznat jen částečně a to jen ve vytrženích, v kterých máme daleko vyšší schopnosti, byť vždy jen krátkodobě. Každý, kdo na to upozorní, je napadán, to už od proroků Starého zákona.

Život je vlastně výukový trenažér, tedy škola Sebepoznávání. Nelze jít proti němu. Stvoření není náš výtvor, ani se neřídí našimi názory. Nevadí, že výuka trvá velmi dlouho. Ani Stvořitel nepočítá, že Sebepoznávání bude probíhat rychle a snadno.

Lidé však raději poslouchají hloupé demagogy všeho druhu, kteří téměř žádnou kvalitu ani skutečnou moc nemají, ale poslouchat svou božskou intuici není vůbec populární. Cesta k Němu totiž jde přes intuici. Ta je spojovacím mostem, který nám může velmi pomoci, pokud jí budeme otevřeni. Nikdo intuicí nemůže zpochybnit, ani popřít, že její zesilování má význam. Přesto jí lidé mají tak málo a jejich kvalita života podle toho vypadá. Jsou jako slepci. Nevztahují totiž rány osudu na sebe.

Jejich nedostatky jsou jim totiž symbolizovány, jakmile se naplní jejich míra. Neví, že zákony karmy popisují mnohé knihy. Až náraz nepříjemné události či nemoci je přesvědčí, že si o svém životě nemohou úplně rozhodovat. I to je součást výuky.

Za nepřijetím Boha Života je strach ega, tedy nedostatek Lásky. Odevzdanost znamená být s Ním ve skutečném kontaktu, tedy komunkaci, nikoliv jen přes Písma. Pak máme jistotu toho nejlepšího. Odevzdání je nejdůležitějí věc vůbec, protože je Klíčem ke Všemu. Jak řekl Kristus – Bůh si své lidi ohlídá. Výukový proces nemusí pak opakovaně a bolestivě dopadat, aniž bychom tušili, co nás chce naučit.

Naskýtá se otázka – je nějaká mez v odevzdanosti Bohu? Ve vztahu k lidem ovšem ano, běžně se stává, že přílišná závislost vede k zneužívání. Jak je ale tomu u Boha? Ten nás zneužívat nepotřebuje, má vždy Vše! Má atributy Dokonalosti ve všech nekonečně směrech. Přesto se lidé bojí, že by po nich chtěl něco nesplnitelného, ale On je dokonalým Učitelem, jinak by Bohem nemohl být. I když náš vztah k Němu může být nesprávný, On sám může různými způsoby zasáhnout a harmonizovat ho. Odevzdanost je totiž zesílení božského vlivu i s Jeho atributy Kvality. Život s ní nebývá snadný, ale úplně jinak než u ostatních.

Je to podobné mnoha letům studia na Univerzitě. Po počátečním zvykání si vše po několika letech jde vcelku hladce, i když procházení procesy není vždy snadné a bez problémů. Ale tak je tomu v každé škole. Prostě vědět, že stále jsem ve výuce, kde se vše analyzuje, hodnotí a připravují se další výukové, psychoterapeutické a transformační kapitoly. Vždy se lze zeptat na detaily a je jistota, že duchovní Cesta je za všech poměrů dokonale průchodná.

 

Božské opory, tj. božská správa

V průběhu mnoha let mystického procesu se zdokonaluje i napojení na božské síly. Nejprve jsou vědomě napojeny jen vyspělé části vědomí na určitou božskou sílu, často vnější hierarchie, dimenze 5 až 6. Postupně roste jejich počet, mají určitou specializaci, některé pak i sedmou, nirvanickou a ještě vyšší nadnirvanickou dimenzi.

Podstatnou změnou je nástup etapy proměny pouze nerozvinutých částí vědomí. Božské síly z vysokých dimenzí jsou pro komunikaci a meditace pro ně energeticky nároční a těžko pochopitelní. Platí to i pro původně silně využívaného instruktora z nadvědomí dimenze 5,3-5,8. To způsobí, že zasvěcenci musí pracovat s nižšími božskými silami než dříve, často jen dimenze 4,8, aby je komunikace zcela nevyčerpala.

Nejvyšší dimenze nadvědomí však mohou připravit zcela nový systém. Pověří nadnirvanickou silovou dimenzi, aby vytvořila agregor dimenze např. 4,5 a pracovala se zasvěcencem pomocí něj. Na rozdíl od běžného nadvědomí této dimenze je jako interface vysoké inteligence zbaven všech omylů. Komunikace a meditace s tak nízkou dimenzí sice nepřináší božskou kvalitu pocitů a vizí, ale není energeticky drahá a umožňuje dokonalé vedení. Je zředěním Nejvyšší, proto se nemýlí.

Další vývoj nového systému je v tom, že se vytvoří další agregory, dokonce ještě nižší dimenze. Postupně se ke každé silné části vědomí připojí takový prostředník a to umožňuje celé osobnosti se rychle a bez problémů přibližovat Bohu. Připomíná to růst rostlin po oporách. Je to vlastně božská správa.

Při verifikací však není možné se ptát obvyklým způsobem, zda je informace od božské síly, protože tou agregor dimenze 4,2 vlastně není. Musí se zeptat, zda přichází od Vševědoucnosti, či podobným způsobem.

Tento způsob vedení je výsledkem vysokého stupně odevzdanosti a přijetí Boha. Zesiluje se extrémně Jeho vliv. Zasvěcenec si uvědomuje, že i tyto síly jsou jeho, ač jsou tak zvláštní. Ačkoliv si stěžuje na tupost, díky nim vlastně nemůže udělat chybu.

Části vědomí mohou všechny otázky s agregory kdykoliv konzultovat a jsou jimi i oslovovány. Vzniká složitá struktura mnoha částí různé dimenze jak částí osobnosti, tak agregorů, s níž se musí zasvěcenec sžít. Vyžaduje to kromě odevzdanosti i delší praxi. Když se zeptá, co by se stalo, kdyby měl jen je, dozví se, že to není Vůle Boha. Ta je v postupném Sebepoznávání.

 

 

Vzpomínky na osmnáctou meditační operaci

Připravil ji Duch Svatý. Byla TAK Jiná než předešlé! Nic tak Dokonalého jsem nezažil nikdy předtím a dlouho potom. V dlouhém hlubokém ponoru 60 - 70 procent do 6,5té dimenze jsem poznal nám nejvíce vzdálené, zcela neznámé Tváře Boha. Nejprve ohromující  kruhy archetypů v kouli, symbolu Absolutna. Kruhy byly vytvořeny z útržků dějů pospojovaných ne podle časové návaznosti, ale podle podobnosti, např. radost – bolest, dobro - zlo, úsilí – odpočinek atd. To, co děje vyvolávalo, bylo na dalších kruzích.

Viděl jsem také, jak se Realita  překlápí podle vůle Boha jako v kaleidoskopu do nekonečna úplně jiných a jiných stavů. Z času se stával prostor, z něj božský zákon a z něj další a další základní archetyp.  Dokonalý procesor hleděl na Svou hru a současně jí byl. Rozpadaly se mi všechny představy o mě i o světě. Ve vizích a pocitech jsem uviděl, že je vše jinak. Je jen božská virtuální Hra. Vše co se děje se nepohybuje "ze sebe", ale je vedeno střípkem Absolutna z míst zcela mimo prostor a čas. Uvědomil jsem si Nekonečné, Věčné a  Dokonalé Stvoření, jež bylo samo Bohem a pocítil podíl na Něm.

Vše, i čas a prostor, je stvořeno jen pro Sebepoznání Absolutna, vše je jen Jeho virtuální Hra. Bůh je daleko větší, než si myslíme a zcela Jiný, než si Ho představujeme. Chápal jsem vše jen zčásti, ale to stačilo k úplnému ohromení. Přemýšlel jsem, jak se s tím srovnám, uvědomil si strach z Velikosti Boha a poprvé zažil silnou destabilitu. Právě toto poznamenalo mnohé mystiky. Poznal jsem souvislosti, jež jsou již zcela ezoterické. Pochopil jsem, co znamená se Mu odevzdat a dostal strach z okamžitého konce ega. Ale v čem je vlastně problém? Já se strašně bojím, že budu žít úplně Jinak. Mé myšlení si nedovedlo představit, co bude dělat v božském světě. Cítil jsem smutek za starým, navždy opuštěným životním stylem a poznal, že nevládnu sám sebou tak, jak jsem si myslel a to mě trochu očistilo. To byl konec mého dobrodružného přístupu k mystice.

Po návratu z božského světa průzračně křišťálového Hyperprostoru Absolutna jsem si nedovedl vzpomenout, jak jsem Tam mohl vidět, že Vše je vlastně dokonalé už Teď. Žasnul jsem, kde se taková Dokonalost mohla vzít. Čtu si po sobě ezoterické texty a nerozumím, co jsem těmi slovy myslel. Neumím už ani popsat, jak chutná Hyperprostor Věčnosti, necítím Ho. Nevím také, zda je v nirváně individualita nebo ne, z vizí nebyla příliš patrná. Zapomněl jsem i na detaily z fascinace Boha z vlastní Dokonalosti, kterou ukazoval v mnoha stejně dokonalých pohledech a ještě ji zvětšoval až k závrati. Nemohl jsem si ani upamatovat na detaily ohromujícího zjištění, že v jiném úhlu pohledu existují úplně jiné a neznámé ekvivalentní životy, jež také žijeme. Trochu se to podobalo automatickým kresbám, ale bylo to Tam dokonale pochopeno se všemi souvislostmi, jež jsem už zapomněl. Nikoliv však verbálně, ale ve všezahrnujících pocitech.

Poznal jsem také, že děje nakonec nejsou to hlavní. Vždy je vše do nekonečna, jsou děje za ději, pozadí souvislosti za pozadím, podstata za podstatou, světy za světy, vždy rychlejší, složitější, silnější. To je Věčný život, božská Hra. Odhalit v kameni Boha, to dá práci. Na otázku, jaký čas jsem to v nirváně vlastně prožíval, mi sedmá dimenze řekla, že je sama časem, Věčností.

Proto Kristus řekl, že Jeho království je z jiného Světa. Nižší nikdy nemůže pochopit vyšší, jen do Něj může vstoupit, ale pak už není tím, čím  bylo. Pak je také jasné, že vnitřek je vnějšek. Jisté je, že v příští podobné meditaci si  vše opět s ohromením uvědomím a pak to zase zapomenu. Hluboký ponor způsobující občasnou destabilitu trval pět dní. Kamarádi říkali, že jsem byl přísný jako Jehova. Pak přišla třítýdenní únava.

V dalších čtyřech meditacích jsem prožíval tísnivou terapii 5,8-6,3tí dimenze v ponoru 45-55 procent a zesílené lidské pocity, abych si uvědomil co dělám jiným a sobě. Procházením bolestivého pocitu docházelo k transformaci vědomí a odstraňovala se astrální klec i necitlivé vnímání druhých.

 

O metodě meditace a jejích druzích

O temné noci duše

Mystické zkušenosti svatých

Znázornění meditace videoklipem

 

Dozvuky zážitku božského

Každá dynamická mystická meditace rozšířeného vědomí je jiná, ale všecky více či méně rozmetávají představy ega o sobě i o Bohu. Proto si o Něm nemáme dělat představy, jak říká Desatero.

Ukázalo se, že více než zápis z mystické meditace je účinnější nahrávka pořízená hned na výstupu z meditace, kdy se zážitky z ní probírají ještě v dobré paměti. Je v ní totiž jasně zřetelné, jak silně člověka ovlivní božské vize a pocity, tak vzdálené lidskému. Rozšířené vědomí je v ní stále zřetelné. Je to ohromení z Jeho Nekonečné a Věčné Velikosti, které způsobuje vytržení mysli, popisované ve svatých knihách.

Doporučuji to každému. Poslechněte si spojené nahrávky z několika meditací a pokuste se do nich vcítit: http://intuice.mysteria.cz/MeditaceMilos2.mp3

Závěry z meditace Miloše

ZDE další

 

Další odkazy