Nejnovější komentáře

Na úvod…

Děkujeme za Vaši návštěvu a ceníme si vašeho zájmu o poznání a rozvoj vlastní intuice, duchovního já člověka, patřící naší božské podstatě Já.
Nahoře v menu nově - ODKAZY

S Wimem do božských stavů

 S Wimem do božských stavů            / by Aitosh 01-2019

První týdny praktikování Wimovi metody jsem byl nadšený, jak rychle a celkem přirozeně (nejtěžší je vždy jen začít dýchat) se dostanu do hlubšího a uvolněnějšího stavu vědomí už po 2., či 3. kole hlubšího dýchání. Často i z ranní malátnosti a ospalosti jsem se rychle přehoupl do příjemné klidné meditace s rozvibrováním těla a odlehčenou myslí. Mnohdy se dostavil i příjemný ponor. Tedy vědomé plynutí na vlnách intuitivní mysli. Sice u mě bez vizí, ale pocitově uspokojivé plynutí a odpoutání se od všedních myšlenek i denního stresu. Příjemně uvolněný a lehce povznesený stavy mysli trvá i dlouhé minuty, později i hodiny po cvičení.

Iceman

V druhém týdnu jsem měl několik dní krizi se sprchováním, tak jsem ho dal často až po opakovaném dýchání navečer. Povedlo se mi postupně dýchat hlouběji a přirozeněji s rytmem těla. Bez tlaku, prostě jen zhluboka dlouze nadechovat a volně vydechovat. Postupně jsem také prodloužil fázi dýchání na 40-50 opakování, až jsem se v dalších kolech začal dostávat do více hlubších a „rozvibrovanějších“ stavů. Ty pociťuji jako příjemné a zcela přirozené. Ale i tak ne vždy nastává hlubší pocit propojení se sebou, tedy intuitivní myslí. Na to je třeba i psychické směrování a uvolněnost mysli. V tak vnitřně uvolněném stavu zatím nejsem bohužel vždy. Takže jsou dny, kdy to prostě jen oddýchám a udělám si pár cviků na protažení co mě zrovna napadnou a také podle času. Nesnažím se přesně dodržovat sestavy, spíše k tomu přistupuji stále více tvořivě a upravuji si Wim Hofa na míru, jak to zrovna cítím. Ale stále se snažím, abych nevynechal ani den dýchání a pokud možno i sprchy.

Pro mě zatím přetrvávající problém je, dělat to v ranním presu před prací. Tak raději volím až polední pauzu nebo podvečer. Po 20h už mě to natolik příjemně vybudí, že se mi pak dlouho do noci nechce ani jít spát. Obzvlášť jak zakončím otužovací sprchou.

Ve 3. týdnu mě metoda opět začala více bavit a stala se součástí mých denních rituálů. I ty studené sprchy mi tak nevadí, byť stále začínám teplou a střídám ji se studenou, kterou jen o málo prodlužuji. Při dýchání i ve sprše si opakuji své mantry, afirmace na hlubší uvolnění bloků těla i mysli, i na rozdmýchání vnitřního ohně před i během sprchování. Pokud to nepomáhá moc fyzicky, min. to dodává větší odhodlání se do toho pustit, po první sprše už to jde samo, ty další se snažím prodlužovat. Ale ne až do pocitu zimy, ale jen většího chladu na kůži. Nechci prochladnout, přeci jen je stále zima venku, a nerad bych to přepálil. Mám čím dál větší radost, že jsem byl schopen i přes narůstající zimu začít s otužováním. Dříve jsem to otužování vždy s podzimem a první virózou zabalil. Teď už pravidelně chodím o vrstvu méně oblečený a vůbec mi to nepřijde.

Tak jsem stále s nadšením dokončil 4 týden Wim Hofovi metody, trochu si ji stále mírně upravuji a postupně vychytávám své afirmace pro hlubší uvolnění těla i mysli. A ve fází se zádrží se aktivněji směřuji na rozšíření vědomí Intuice a střádám se cvičením. Stále častěji tak zjišťuji, že je to snadná cesta k okamžitému hlubšímu uvolnění a příjemné meditaci. Ke spojení těla, mysli i duše, kdy nastává chvilkové rozšíření mysli díky přirozenému uvolnění DMT v mozku. O tom Wim Hof nemluví, ale je to tak. Wim říká jen, změněný stav bez drog s vizí světla (světelného kuželu), kaleidoskopu nebo stroboskopu ve 3. oku… A že je to tak v pořádku.

Mě to celé dýchání připadá, jako by se jednalo o jakýsi „micro dosing“ holotropního dýchání, tedy jemné uvedení na hranu vědomí já a ne-já, tedy k branám nevědomí se zcela jasným uvědomováním sebe sama tady a teď.

( a tady něco o fyzikálním působení v těle jeho metody… https://youtu.be/TM6WKeZ43s4 )

A jak sám Wim Hof dokládá, není to objev století, ale oprášení prastarých metod jogínů. https://www.wimhofmethod.com/pranayama Z překladu google translatoru úryvek : VÝHODY PRANAYAMY
Pravidelné procvičování technik Pranayamy může mít mnoho pozitivních účinků na vaše tělo. Pranayama techniky jsou charakterizovány inhalací, výdechem a zadržováním dechu. Existuje přibližně 50 známých technik Pranayamy. Některé z nejoblíbenějších metod jsou Anulom-Vilom, Bhastrika, Ujjayi a Sheetali, které mají všechny své výhody.

Známé výhody Pranayamy zahrnují, ale nejsou omezeny na:

Úleva od stresu
Zlepšení krevního oběhu
Vylepšená koncentrace
Řízení teploty těla
Spalování tuku“

… „Vedle těchto výhod vědci zjistili, že následovníci metody The Wim Hof mají zlepšenou imunitní odpověď. To vysvětluje, proč lidé s různými autoimunitními onemocněními po cvičení Wimovy metody zaznamenali úlevu od symptomů.“

Základní Wimova metoda je zdarma zde, dají se zapnout titulky několika jazyků.

1 comment to S Wimem do božských stavů

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>